Cały czas słyszymy, że trzeba pić dużo wody, że to jest dobre dla naszego zdrowia i samopoczucia. Ale dlaczego tak jest? Czy wodę należy pić tylko, gdy odczuwamy pragnienie?

Woda zdrowia doda?

Pragnienie odczuwamy, gdy w organizmie brakuje 2-3% wody. Już przy takim jej ubytku organizm domaga się uzupełnienia niedoborów. Jednak nie powinniśmy doprowadzać do stranu pragnienia, gdyż już przy niewielkim odwodnieniu może pogorszyć się samopoczucie. Do objawów świadczących o początkach odwodnienia można zaliczyć:

  • uczucie osłabienia,
  • zaparcia,
  • problemy z koncentracją,
  • bóle głowy,
  • stany zapalne oczu,
  • przesuszoną skórę,
  • większe skołonności do przeziębień i infekcji.

Przy większym odwodnieniu mogą pojawić się problemy z układem krążenia i moczowym. Jeśli chcesz uniknąć tych objawów wypijaj minium 1,5 l wody dziennie.

Mam zatrzymaną wodę w organizmie – co to oznacza?

Gdy nie dostarczamy organizmowi odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia, to uruchamia on system obronny i nie pozwala na uswuwanie wody. Woda ta wraz z rozpuszczonymi w niej toksynami i zbędnymi prduktami przemiany materii krąży w przestrzeniach międzykomókowych naszego ciała. Dlatego też często czujemy się opuchnięci. Aby pozbyć się nadmiaru wody, paradoksalnie należy pić jej jak najwięcej. Organizm wtedy dostaje sygnał, że nie grozi mu odwodnienie, gdyż woda jest cały czas dostarczana,  i pozbywa się tej dodatkowo zgromadzonej. Wypijając odpwowiednią ilość wody zauważymy utratę masy ciała, lepsze samopoczucie, zejdzie “opuchlizna”, poprawi się także wygląd skóry.

Ile i co wybierać do picia?

Uniwersalną regułą odnośnie picia wody jest wypijanie 1,5-2 l wody. Inną metodą uwzględniającą również masę ciałą jest przyjęcie, że na każdy kilogram masy trzeba wypić ok. 30 ml płynów. Chcąc wyliczyć precyzyjnie zapotrzebowanie na płyny można posłużyć się wzorem:

woda

Należy jednak pamiętać, że zapotrzebowanie na wodę jest zmienne i zwiększa się np.w czasie wysiłku fizycznego, gdy jest wysoka temperatura otoczenia, w czasie odchudzania, a także w czasie choroby.

Do picia należy wybierać wodę mineralną – najlepiej nie gazowaną, herbatki owocowe, herbatę zieloną, soki warzywne i owocowe. Jednak należy pamiętać, aby to woda stanowiła główne źródło spożywanych płynów. Natomiast jeśli sama woda nie smakuje można do niej dodać cytrynę, plaster pomarańcza albo miętę – niewielki ich dodatek podniesie walory smakowe wody i picie jej będzie sprawiać przyjemność.

No i oczywiście sposób picia wody jest też ważny – pamiętaj, aby wypijać małe porcje przez cały dzień.

Karolina Stęplewska
dietetyk

ul.Bolesława Prusa 12
22 720 17 14

ŁATWE, PYSZNE CIEKAWE PRZEPISY NA WIOSENNĄ LEKKOŚĆ W TWOJEJ KUCHNI…

Pobierz je TUTAJ. Smacznego:)

Woda zdrowia doda?https://www.pruszkowmowi.pl/wp-content/uploads/2015/07/picie-wody.jpghttps://www.pruszkowmowi.pl/wp-content/uploads/2015/07/picie-wody-300x254.jpg Dietetyk Karolina Artykuł sponsorowanyZdrowie
Cały czas słyszymy, że trzeba pić dużo wody, że to jest dobre dla naszego zdrowia i samopoczucia. Ale dlaczego tak jest? Czy wodę należy pić tylko, gdy odczuwamy pragnienie? Woda zdrowia doda? Pragnienie odczuwamy, gdy w organizmie brakuje 2-3% wody. Już przy takim jej ubytku organizm domaga się uzupełnienia niedoborów. Jednak...
<p class="p1" style="text-align: justify;"><b></b>Cały czas słyszymy, że trzeba pić dużo wody, że to jest dobre dla naszego zdrowia i samopoczucia. Ale dlaczego tak jest? Czy wodę należy pić tylko, gdy odczuwamy pragnienie?</p> <p class="p3" style="text-align: justify;"><b><i>Woda zdrowia doda?</i></b></p> <p class="p3" style="text-align: justify;">Pragnienie odczuwamy, gdy w organizmie brakuje 2-3% wody. Już przy takim jej ubytku organizm domaga się uzupełnienia niedoborów. Jednak nie powinniśmy doprowadzać do stranu pragnienia, gdyż już przy niewielkim odwodnieniu może pogorszyć się samopoczucie. Do objawów świadczących o początkach odwodnienia można zaliczyć:</p> <ul class="ul1" style="text-align: justify;"> <li class="li3">uczucie osłabienia,</li> <li class="li3">zaparcia,</li> <li class="li3">problemy z koncentracją,</li> <li class="li3">bóle głowy,</li> <li class="li3">stany zapalne oczu,</li> <li class="li3">przesuszoną skórę,</li> <li class="li3">większe skołonności do przeziębień i infekcji.</li> </ul> <p class="p3" style="text-align: justify;">Przy większym odwodnieniu mogą pojawić się problemy z układem krążenia i moczowym. Jeśli chcesz uniknąć tych objawów wypijaj minium 1,5 l wody dziennie.</p> <p class="p3" style="text-align: justify;"><b><i>Mam zatrzymaną wodę w organizmie – co to oznacza?</i></b></p> <p class="p3" style="text-align: justify;">Gdy nie dostarczamy organizmowi odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia, to uruchamia on system obronny i nie pozwala na uswuwanie wody. Woda ta wraz z rozpuszczonymi w niej toksynami i zbędnymi prduktami przemiany materii krąży w przestrzeniach międzykomókowych naszego ciała. Dlatego też często czujemy się opuchnięci. Aby pozbyć się nadmiaru wody, paradoksalnie należy pić jej jak najwięcej. Organizm wtedy dostaje sygnał, że nie grozi mu odwodnienie, gdyż woda jest cały czas dostarczana,<span class="Apple-converted-space">  </span>i pozbywa się tej dodatkowo zgromadzonej. Wypijając odpwowiednią ilość wody zauważymy utratę masy ciała, lepsze samopoczucie, zejdzie "opuchlizna", poprawi się także wygląd skóry.</p> <p class="p3" style="text-align: justify;"><b><i>Ile i co wybierać do picia?</i></b></p> <p class="p3" style="text-align: justify;">Uniwersalną regułą odnośnie picia wody jest wypijanie 1,5-2 l wody. Inną metodą uwzględniającą również masę ciałą jest przyjęcie, że na każdy kilogram masy trzeba wypić ok. 30 ml płynów. Chcąc wyliczyć precyzyjnie zapotrzebowanie na płyny można posłużyć się wzorem:</p> <p class="p3" style="text-align: justify;"><a href="https://pruszkowmowi.pl/wp-content/uploads/2015/07/woda.jpg"><img class="aligncenter size-full wp-image-6163" src="https://pruszkowmowi.pl/wp-content/uploads/2015/07/woda.jpg" alt="woda" width="970" height="87" /></a></p> <p class="p3" style="text-align: justify;">Należy jednak pamiętać, że zapotrzebowanie na wodę jest zmienne i zwiększa się np.w czasie wysiłku fizycznego, gdy jest wysoka temperatura otoczenia, w czasie odchudzania, a także w czasie choroby.</p> <p class="p3" style="text-align: justify;">Do picia należy wybierać wodę mineralną – najlepiej nie gazowaną, herbatki owocowe, herbatę zieloną, soki warzywne i owocowe. Jednak należy pamiętać, aby to woda stanowiła główne źródło spożywanych płynów. Natomiast jeśli sama woda nie smakuje można do niej dodać cytrynę, plaster pomarańcza albo miętę – niewielki ich dodatek podniesie walory smakowe wody i picie jej będzie sprawiać przyjemność.</p> <p class="p3" style="text-align: justify;">No i oczywiście sposób picia wody jest też ważny – pamiętaj, aby wypijać małe porcje przez cały dzień.</p> <p class="p4" style="text-align: justify;"></p> <p class="p4" style="text-align: justify;"><span class="s1"><strong>Karolina Stęplewska</strong> </span><em><span class="s1">dietetyk</span></em></p> <p class="p5" style="text-align: justify;"><span class="s1">ul.Bolesława Prusa 12 </span><span class="s1">22 720 17 14</span></p> <p class="p7" style="text-align: justify;"><span class="s1">ŁATWE, PYSZNE CIEKAWE PRZEPISY NA WIOSENNĄ LEKKOŚĆ W TWOJEJ KUCHNI…</span></p> <p class="p7" style="text-align: justify;"><span class="s1">Pobierz je <a href="https://doandhave.leadpages.net/dietetyk-pruszkow-przepisy/"><span class="s2">TUTAJ</span></a>. Smacznego:)</span></p>