W ramach realizacji projektu pn. „Podwarszawskie Trójmiasto Ogrodów − poprawa spójności obszaru Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów poprzez współpracę w zakresie polityki społecznej, kształtowania przestrzeni publicznej, gospodarki wodnej i komunikacji”  gdańska firma EU-Consult opracowuje program działań na rzecz zwiększenia intermodalności połączeń komunikacyjnych na obszarze Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów oraz poprawy dostępności do Warszawy i głównych tras krajowych. Jednym z pierwszych elementów jej  pracy jest m.in. zbadanie natężenia ruchu w ruchu drogowym i kolejowym na obszarze Brwinowa, Milanówka i Podkowy Leśnej.

Przez najbliższe dwa tygodnie obserwatorzy rozmieszczeni w 27 punktach pomiarowych będą zbierać dokładne dane o ruchu pojazdów z uwzględnieniem podziału na rowery, motocykle, samochody osobowe,  dostawcze, ciężarowe bez i z naczepami, autobusy, ciągniki rolnicze oraz dane o ruchu i kierunku podróży pasażerów na stacjach kolejowych. Pomiary na stacjach będą realizowane na 11 przystankach na linii WKD oraz PKP. Badanie natężenia ruchu prowadzone będzie w łącznie 38 punktach w poniedziałki, wtorki, środy i czwartki w godzinach 6:00-18:30.

Pomiar ruchu drogowego jest przeprowadzany przez obserwatorów ręcznie. Rejestrują oni przejeżdżające pojazdy, zaznaczając każdy pojazd na karcie pomiarowej ruchu drogowego. Liczba pasażerów wysiadających i wsiadających do pociągów na stacjach odnotowywana jest w taki sam sposób na karcie pomiarowej ruchu kolejowego. Zanim powstanie ostateczna wersja dokumentu strategicznego − Studium komunikacyjnego obejmującego wszystkie gałęzie transportu pasażerskiego i towarowego na obszarze PTO, zostaną jeszcze przeprowadzone konsultacje społeczne i rozmowy z przedstawicielami samorządów i instytucji funkcjonujących w Brwinowie, Milanówku i Podkowie Leśnej. Wszystkie te działania będą prowadzić do udrożnienia istniejącej sieci transportowej, ze szczególnym uwzględnieniem transportu zbiorowego i rowerowego oraz aspektów poruszania się pieszych i rowerzystów. Gotowy dokument Studium, zawierający też priorytetowe do realizacji inwestycje, zgodnie z umową zawartą z wykonawcą, powinien zostać przekazany partnerom PTO w styczniu 2016 r.

Projekt „Podwarszawskie Trójmiasto Ogrodów – poprawa spójności obszaru Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów poprzez współpracę w zakresie polityki społecznej, kształtowania przestrzeni publicznej, gospodarki wodnej i komunikacji” współfinansowany jest ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz ze środków budżetu państwa.

Pomiar ruchu pojazdów na drogach oraz liczby pasażerów w Podwarszawskim Trójmieście Ogrodówhttps://www.pruszkowmowi.pl/wp-content/uploads/2014/08/IMG_20140814_134951317_HDR-1024x575.jpghttps://www.pruszkowmowi.pl/wp-content/uploads/2014/08/IMG_20140814_134951317_HDR-300x300.jpgadminAktualności
W ramach realizacji projektu pn. „Podwarszawskie Trójmiasto Ogrodów − poprawa spójności obszaru Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów poprzez współpracę w zakresie polityki społecznej, kształtowania przestrzeni publicznej, gospodarki wodnej i komunikacji”  gdańska firma EU-Consult opracowuje program działań na rzecz zwiększenia intermodalności połączeń komunikacyjnych na obszarze Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów oraz poprawy dostępności do...
<p class="p1" style="text-align: justify;"><span class="s1">W ramach realizacji projektu pn. „Podwarszawskie Trójmiasto Ogrodów − poprawa spójności obszaru Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów poprzez współpracę w zakresie polityki społecznej, kształtowania przestrzeni publicznej, gospodarki wodnej i komunikacji”<span class="Apple-converted-space">  </span>gdańska firma EU-Consult opracowuje program działań na rzecz zwiększenia intermodalności połączeń komunikacyjnych na obszarze Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów oraz poprawy dostępności do Warszawy i głównych tras krajowych. Jednym z pierwszych elementów jej<span class="Apple-converted-space">  </span>pracy jest m.in. zbadanie natężenia ruchu w ruchu drogowym i kolejowym na obszarze Brwinowa, Milanówka i Podkowy Leśnej. </span></p><p class="p1" style="text-align: justify;"><span class="s1">Przez najbliższe dwa tygodnie obserwatorzy rozmieszczeni w 27 punktach pomiarowych będą zbierać dokładne dane o ruchu pojazdów z uwzględnieniem podziału na rowery, motocykle, samochody osobowe,<span class="Apple-converted-space">  </span>dostawcze, ciężarowe bez i z naczepami, autobusy, ciągniki rolnicze oraz dane o ruchu i kierunku podróży pasażerów na stacjach kolejowych. Pomiary na stacjach będą realizowane na 11 przystankach na linii WKD oraz PKP. Badanie natężenia ruchu prowadzone będzie w łącznie 38 punktach w poniedziałki, wtorki, środy i czwartki w godzinach 6:00-18:30. </span></p><p class="p1" style="text-align: justify;"><span class="s1">Pomiar ruchu drogowego jest przeprowadzany przez obserwatorów ręcznie. Rejestrują oni przejeżdżające pojazdy, zaznaczając każdy pojazd na karcie pomiarowej ruchu drogowego. Liczba pasażerów wysiadających i wsiadających do pociągów na stacjach odnotowywana jest w taki sam sposób na karcie pomiarowej ruchu kolejowego. Zanim powstanie ostateczna wersja dokumentu strategicznego − Studium komunikacyjnego obejmującego wszystkie gałęzie transportu pasażerskiego i towarowego na obszarze PTO, zostaną jeszcze przeprowadzone konsultacje społeczne i rozmowy z przedstawicielami samorządów i instytucji funkcjonujących w Brwinowie, Milanówku i Podkowie Leśnej. Wszystkie te działania będą prowadzić do udrożnienia istniejącej sieci transportowej, ze szczególnym uwzględnieniem transportu zbiorowego i rowerowego oraz aspektów poruszania się pieszych i rowerzystów. Gotowy dokument Studium, zawierający też priorytetowe do realizacji inwestycje, zgodnie z umową zawartą z wykonawcą, powinien zostać przekazany partnerom PTO w styczniu 2016 r. </span></p><p class="p1" style="text-align: justify;"><span class="s1">Projekt „Podwarszawskie Trójmiasto Ogrodów – poprawa spójności obszaru Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów poprzez współpracę w zakresie polityki społecznej, kształtowania przestrzeni publicznej, gospodarki wodnej i komunikacji” współfinansowany jest ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz ze środków budżetu państwa. </span></p>