Na skrzynkę profilu Ruchu Pasażerów na fb przychodzi wiele zapytań, skarg, zażaleń. Niektóre są oczywiste do rozwiązania i nawet na nie nie odpisujemy, ale są też takie, które zastanawiają. Albo na minus, czyli „dlaczego ludzie o tym nie wiedzą, wałkowaliśmy to 10 razy, powód jest wszystkim znany”, albo na plus – „to jest ciekawy nowy temat, zainteresujmy się tym”. Tym razem wytłumaczymy pewne zagadnienie z tej pierwszej grupy. Otrzymaliśmy bowiem ostatnimi czasy kilka wiadomości podobnych do tej: „Proponuje dowiedzieć się jak to jest z emerytami. Bo według regulaminu WKD do 9:00 jest się zwykłym pasażerem a po 9:00 można być emerytem upoważniony do jazdy z biletem ulgowym. Na przystankach nie ma takiej informacji a panowie kontrolerzy chętnie wypisują mandaty – czy to nie paranoja?????” (pisownia oryginalna). Fakt istnienia takiego limitu jest znany emerytom i rencistom jeżdżącym w miarę często pociągami kolejki, ale skąd on się wziął i jaki ma cel? Aby rozwiać wątpliwości, zapytaliśmy WKD. Otrzymałem odpowiedź (zdjęcie ze skanem odpowiedzi na mój email wydrukowany tylko po to, żeby przybić pieczątkę, a w mejlu duży napis „Chroń środowisko” :-) ), której najważniejsza część brzmiała: „Wprowadzając ograniczenia czasowe, WKD chce zachęcić seniorów do podróżowania pociągami WKD poza godzinami porannego szczytu komunikacyjnego”.
Rozumiem, że kolej próbuje za wszelką cenę zmniejszyć tłok w godzinach porannych, ale co najmniej ciekawą rzeczą jest ustalenie granicy tego tłoku na 9:00. Wychodzi z tego, że tłok utrzymuje się w pociągach np. o 4:00, ale o 9:05 już nie – co jest nieprawdą, albowiem 9:09 z Malich potrafi być równie zapchana co 7:24, jest to chyba jedyna rzecz, do której można się przyczepić, ale jak to rozwiązać inaczej? Rozwiązanie „jak jest tłok” musi być jakoś opisane, by nie było problemów. Z emaili czytamy zaś, że powinno być to całą dobę, ponieważ niektórzy emeryci nawet gdyby chcieli, to nie skorzystają z usług kolei np. o 9:30, bo lekarz/fryzjer/ubezpieczyciel nie może być załatwiony później niż rano, kiedy są numerki. Jednak przed godziną 9:00 ulgi nie ma, aby wszyscy inni, nie załatwiający ważnych spraw nie powodowali dodatkowego tłoku, co jest bardzo dobrym posunięciem WKD. Nie potrzebujesz czegoś ważnego, możesz poczekać, będzie Ci wygodniej w dalszych składach. Potrzebujesz – pojedziesz i tak, niezależnie od przyznanej Ci ulgi i wykorzystanej oferty. Nie jest to też dyskryminowanie osób starszych, jak nam się starają wmówić niektórzy, ponieważ ogromnym gestem ze strony WKD jest, że takie ulgi w ogóle są, albowiem wielu przewoźników kolejowych ma tylko 37-procentowe ulgi i to nie zawsze i wszędzie, a WKD oferuje aż 50 procent, przypominam też, że ustawa informuje, iż emerytom i rencistom należą się dwa przejazdy ulgowe w normalnej stawce rocznie. Nie należy więc narzekać, że taka oferta działa dopiero od 9:00, bo gdyby nie dobra wola WKD i innych przewoźników, np. ZTM, nie działałaby w ogóle i emeryci także płaciliby pełną stawkę. Co do braku informacji, taka informacja jest – w kasach biletowych, Panie Kasjerki o tym informują, a także jest to naniesione na stronę internetową i rozkłady jazdy, były też kilka lat temu (w czasie wprowadzania ulgi) odpowiednie plakaty (niektóre wiszące do dziś, np. w Michałowicach i na Śródmieściu), więc nie można niczego w tej kwestii WKD zarzucić. Przydałaby się lepsza informacja, ale i tak jest ogólnodostępna, poza tym zwyczajem osób starszych, gdy nie mają pewnej informacji o uldze powinno być wykorzystywanie biletów taryfy normalnej.
Z tych powodów sądzimy, iż nie ma podstaw do wysuwania jakichkolwiek roszczeń, dziękujemy jednak wszystkim, którzy poinformowali Nas o tej sprawie i prosili o wytłumaczenie. Mamy nadzieję, że rozwialiśmy wątpliwości dotyczące tej sprawy i zachęcamy do zadawania dalszych pytań.
Na skrzynkę profilu Ruchu Pasażerów na fb przychodzi wiele zapytań, skarg, zażaleń. Niektóre są oczywiste do rozwiązania i nawet na nie nie odpisujemy, ale są też takie, które zastanawiają. Albo na minus, czyli 'dlaczego ludzie o tym nie wiedzą, wałkowaliśmy to 10 razy, powód jest wszystkim...
<p style="text-align: justify"> Na skrzynkę profilu Ruchu Pasażerów na fb przychodzi wiele zapytań, skarg, zażaleń. Niektóre są oczywiste do rozwiązania i nawet na nie nie odpisujemy, ale są też takie, które zastanawiają. Albo na minus, czyli "dlaczego ludzie o tym nie wiedzą, wałkowaliśmy to 10 razy, powód jest wszystkim znany", albo na plus - "to jest ciekawy nowy temat, zainteresujmy się tym". Tym razem wytłumaczymy pewne zagadnienie z tej pierwszej grupy. Otrzymaliśmy bowiem ostatnimi czasy kilka wiadomości podobnych do tej: „Proponuje dowiedzieć się jak to jest z emerytami. Bo według regulaminu WKD do 9:00 jest się zwykłym pasażerem a po 9:00 można być emerytem upoważniony do jazdy z biletem ulgowym. Na przystankach nie ma takiej informacji a panowie kontrolerzy chętnie wypisują mandaty - czy to nie paranoja?????” (pisownia oryginalna). Fakt istnienia takiego limitu jest znany emerytom i rencistom jeżdżącym w miarę często pociągami kolejki, ale skąd on się wziął i jaki ma cel? Aby rozwiać wątpliwości, zapytaliśmy WKD. Otrzymałem odpowiedź (zdjęcie ze skanem odpowiedzi na mój email wydrukowany tylko po to, żeby przybić pieczątkę, a w mejlu duży napis „Chroń środowisko” :-) ), której najważniejsza część brzmiała: „Wprowadzając ograniczenia czasowe, WKD chce zachęcić seniorów do podróżowania pociągami WKD poza godzinami porannego szczytu komunikacyjnego”.</p>
<p style="text-align: justify"> Rozumiem, że kolej próbuje za wszelką cenę zmniejszyć tłok w godzinach porannych, ale co najmniej ciekawą rzeczą jest ustalenie granicy tego tłoku na 9:00. Wychodzi z tego, że tłok utrzymuje się w pociągach np. o 4:00, ale o 9:05 już nie – co jest nieprawdą, albowiem 9:09 z Malich potrafi być równie zapchana co 7:24, jest to chyba jedyna rzecz, do której można się przyczepić, ale jak to rozwiązać inaczej? Rozwiązanie "jak jest tłok" musi być jakoś opisane, by nie było problemów. Z emaili czytamy zaś, że powinno być to całą dobę, ponieważ niektórzy emeryci nawet gdyby chcieli, to nie skorzystają z usług kolei np. o 9:30, bo lekarz/fryzjer/ubezpieczyciel nie może być załatwiony później niż rano, kiedy są numerki. Jednak przed godziną 9:00 ulgi nie ma, aby wszyscy inni, nie załatwiający ważnych spraw nie powodowali dodatkowego tłoku, co jest bardzo dobrym posunięciem WKD. Nie potrzebujesz czegoś ważnego, możesz poczekać, będzie Ci wygodniej w dalszych składach. Potrzebujesz - pojedziesz i tak, niezależnie od przyznanej Ci ulgi i wykorzystanej oferty. Nie jest to też dyskryminowanie osób starszych, jak nam się starają wmówić niektórzy, ponieważ ogromnym gestem ze strony WKD jest, że takie ulgi w ogóle są, albowiem wielu przewoźników kolejowych ma tylko 37-procentowe ulgi i to nie zawsze i wszędzie, a WKD oferuje aż 50 procent, przypominam też, że ustawa informuje, iż emerytom i rencistom należą się dwa przejazdy ulgowe w normalnej stawce rocznie. Nie należy więc narzekać, że taka oferta działa dopiero od 9:00, bo gdyby nie dobra wola WKD i innych przewoźników, np. ZTM, nie działałaby w ogóle i emeryci także płaciliby pełną stawkę. Co do braku informacji, taka informacja jest – w kasach biletowych, Panie Kasjerki o tym informują, a także jest to naniesione na stronę internetową i rozkłady jazdy, były też kilka lat temu (w czasie wprowadzania ulgi) odpowiednie plakaty (niektóre wiszące do dziś, np. w Michałowicach i na Śródmieściu), więc nie można niczego w tej kwestii WKD zarzucić. Przydałaby się lepsza informacja, ale i tak jest ogólnodostępna, poza tym zwyczajem osób starszych, gdy nie mają pewnej informacji o uldze powinno być wykorzystywanie biletów taryfy normalnej.</p>
<p style="text-align: justify">Z tych powodów sądzimy, iż nie ma podstaw do wysuwania jakichkolwiek roszczeń, dziękujemy jednak wszystkim, którzy poinformowali Nas o tej sprawie i prosili o wytłumaczenie. Mamy nadzieję, że rozwialiśmy wątpliwości dotyczące tej sprawy i zachęcamy do zadawania dalszych pytań.</p>
molek10@o2.plAuthorMam 17 lat i uczę się jednym z pruszkowskich liceów. Jestem zaangażowany w kilka inicjatyw komunikacyjnych, spośród których najbardziej znaną jest Ruch Pasażerów WKD. Poza tym interesuję się różnymi sprawami związanymi z ekonomią i mediami, szczególnie radiem.Pruszków Mówi - Obywatelski Portal Publicystyczny
Mam 17 lat i uczę się jednym z pruszkowskich liceów. Jestem zaangażowany w kilka inicjatyw komunikacyjnych, spośród których najbardziej znaną jest Ruch Pasażerów WKD. Poza tym interesuję się różnymi sprawami związanymi z ekonomią i mediami, szczególnie radiem.
Michal Gajewski -6 maja, 2014 at 9:46 pmnone
Comment author #379 on Koszmar godziny 9:00? by Pruszków Mówi - Obywatelski Portal Publicystyczny
Ponownie – należy mi się, muszę dostać bo jestem emerytem.
Raz na jakiś czas można przecież zapłacić więcej. Znając niestety naszą rzeczywistość to informacja o tym fakcie jest gdzieś na jednej tablicy, małym drukiem….
Michal GajewskiPublic CommentUserPonownie - należy mi się, muszę dostać bo jestem emerytem.
Raz na jakiś czas można przecież zapłacić więcej. Znając niestety naszą rzeczywistość to informacja o tym fakcie jest gdzieś na jednej tablicy, małym drukiem....
Kacper Borowiecki -6 maja, 2014 at 9:56 pmnone
Comment author #380 on Koszmar godziny 9:00? by Pruszków Mówi - Obywatelski Portal Publicystyczny
Niestety nie… Mogę jutro pojechać, specjalnie zatrzymać się na stacji w Michałowicach i obfotografować plakat 150×100 cm, który o tym informuje, i godzina jest tam napisana bardzo dużą czcionką.
Kacper BorowieckiPublic CommentUserNiestety nie... Mogę jutro pojechać, specjalnie zatrzymać się na stacji w Michałowicach i obfotografować plakat 150x100 cm, który o tym informuje, i godzina jest tam napisana bardzo dużą czcionką.
Piotr Lucz -7 maja, 2014 at 10:34 amnone
Comment author #385 on Koszmar godziny 9:00? by Pruszków Mówi - Obywatelski Portal Publicystyczny
Tych tabliczek jest bardzo dużo.. rzeczywiście brakuje takich dużych plakatów na których jak wyraźnie napisane o strefach, o konieczności kasowania biletu o ulgach….Niestety ale znam kilka osób które przyjeżdżają do Pruszkowa po raz pierwszy i już z mandatem – albo nie wiedzieli że bilet się kasuje (że jest tak jak w KM) albo płacili mandat za przewóz roweru albo za strefy. Zbyt dobrze wkd nie informuje pasażerów
Piotr LuczPublic CommentUserTych tabliczek jest bardzo dużo.. rzeczywiście brakuje takich dużych plakatów na których jak wyraźnie napisane o strefach, o konieczności kasowania biletu o ulgach....Niestety ale znam kilka osób które przyjeżdżają do Pruszkowa po raz pierwszy i już z mandatem - albo nie wiedzieli że bilet się kasuje (że jest tak jak w KM) albo płacili mandat za przewóz roweru albo za strefy. Zbyt dobrze wkd nie informuje pasażerów
Kacper Borowiecki -7 maja, 2014 at 10:37 amnone
Comment author #386 on Koszmar godziny 9:00? by Pruszków Mówi - Obywatelski Portal Publicystyczny
System strefowy jest ogólnie głupotą, ale jak to inaczej zrobić? Co do rowerów – WKD ma zdjęcia z rowerami, mówi, że sprzyja turystyce, a z drugiej strony jednak przejazd roweru jest płatny. Kasowanie – kupili bilet i go nawet nie obejrzeli, na to to rady nie ma.
Kacper BorowieckiPublic CommentUserSystem strefowy jest ogólnie głupotą, ale jak to inaczej zrobić? Co do rowerów - WKD ma zdjęcia z rowerami, mówi, że sprzyja turystyce, a z drugiej strony jednak przejazd roweru jest płatny. Kasowanie - kupili bilet i go nawet nie obejrzeli, na to to rady nie ma.
Michal Gajewski -8 maja, 2014 at 9:05 amnone
Comment author #390 on Koszmar godziny 9:00? by Pruszków Mówi - Obywatelski Portal Publicystyczny
Moim zdaniem strefy są odpowiedzią na bałagan jeżeli chodzi o płatności – tzn. kto za co i ile płaci.
I niestety im dalej od centrum tym drożej.
Michal GajewskiPublic CommentUserMoim zdaniem strefy są odpowiedzią na bałagan jeżeli chodzi o płatności - tzn. kto za co i ile płaci.
I niestety im dalej od centrum tym drożej.
Kacper Borowiecki -10 maja, 2014 at 11:30 amnone
Comment author #394 on Koszmar godziny 9:00? by Pruszków Mówi - Obywatelski Portal Publicystyczny
Dokładnie, ale nie zmienisz w tym niczego, dopóki nie zcentralizują się wszystkie środki masowego transportu publicznego, a to mogłaby być wielka klapa.
Kacper BorowieckiPublic CommentUserDokładnie, ale nie zmienisz w tym niczego, dopóki nie zcentralizują się wszystkie środki masowego transportu publicznego, a to mogłaby być wielka klapa.
Pruszków Mówi - Obywatelski Portal PublicystycznyDla nas każdy temat jest ważny - Pruszków, Brwinów, Piastów, Komorów, Michałowice, Nadarzyn i Raszynhttps://www.pruszkowmowi.pl2023
Ponownie – należy mi się, muszę dostać bo jestem emerytem.
Michal GajewskiPublic CommentUserPonownie - należy mi się, muszę dostać bo jestem emerytem. Raz na jakiś czas można przecież zapłacić więcej. Znając niestety naszą rzeczywistość to informacja o tym fakcie jest gdzieś na jednej tablicy, małym drukiem....Raz na jakiś czas można przecież zapłacić więcej. Znając niestety naszą rzeczywistość to informacja o tym fakcie jest gdzieś na jednej tablicy, małym drukiem….
Niestety nie… Mogę jutro pojechać, specjalnie zatrzymać się na stacji w Michałowicach i obfotografować plakat 150×100 cm, który o tym informuje, i godzina jest tam napisana bardzo dużą czcionką.
Kacper BorowieckiPublic CommentUserNiestety nie... Mogę jutro pojechać, specjalnie zatrzymać się na stacji w Michałowicach i obfotografować plakat 150x100 cm, który o tym informuje, i godzina jest tam napisana bardzo dużą czcionką.Tych tabliczek jest bardzo dużo.. rzeczywiście brakuje takich dużych plakatów na których jak wyraźnie napisane o strefach, o konieczności kasowania biletu o ulgach….Niestety ale znam kilka osób które przyjeżdżają do Pruszkowa po raz pierwszy i już z mandatem – albo nie wiedzieli że bilet się kasuje (że jest tak jak w KM) albo płacili mandat za przewóz roweru albo za strefy. Zbyt dobrze wkd nie informuje pasażerów
Piotr LuczPublic CommentUserTych tabliczek jest bardzo dużo.. rzeczywiście brakuje takich dużych plakatów na których jak wyraźnie napisane o strefach, o konieczności kasowania biletu o ulgach....Niestety ale znam kilka osób które przyjeżdżają do Pruszkowa po raz pierwszy i już z mandatem - albo nie wiedzieli że bilet się kasuje (że jest tak jak w KM) albo płacili mandat za przewóz roweru albo za strefy. Zbyt dobrze wkd nie informuje pasażerówSystem strefowy jest ogólnie głupotą, ale jak to inaczej zrobić? Co do rowerów – WKD ma zdjęcia z rowerami, mówi, że sprzyja turystyce, a z drugiej strony jednak przejazd roweru jest płatny. Kasowanie – kupili bilet i go nawet nie obejrzeli, na to to rady nie ma.
Kacper BorowieckiPublic CommentUserSystem strefowy jest ogólnie głupotą, ale jak to inaczej zrobić? Co do rowerów - WKD ma zdjęcia z rowerami, mówi, że sprzyja turystyce, a z drugiej strony jednak przejazd roweru jest płatny. Kasowanie - kupili bilet i go nawet nie obejrzeli, na to to rady nie ma.Moim zdaniem strefy są odpowiedzią na bałagan jeżeli chodzi o płatności – tzn. kto za co i ile płaci.
Michal GajewskiPublic CommentUserMoim zdaniem strefy są odpowiedzią na bałagan jeżeli chodzi o płatności - tzn. kto za co i ile płaci. I niestety im dalej od centrum tym drożej.I niestety im dalej od centrum tym drożej.
Dokładnie, ale nie zmienisz w tym niczego, dopóki nie zcentralizują się wszystkie środki masowego transportu publicznego, a to mogłaby być wielka klapa.
Kacper BorowieckiPublic CommentUserDokładnie, ale nie zmienisz w tym niczego, dopóki nie zcentralizują się wszystkie środki masowego transportu publicznego, a to mogłaby być wielka klapa.